Första veckan avklarad !


I måndags för en vecka sedan exakt började jag med kaloriräkning. Räknade ut mitt RDI baserat på vikt, längd och aktivitet vilket blev 2300kcal. Jag ska minst ligga på -500 varje dag, det är det optimala om jag inte vill förlora muskelmassan i viktnedgången. Om jag ligger på den nivån är det ca 0.5kg / vecka jag förlorar.

Första veckan har gått förvånansvärt bra, tog i lite extra hårt på matfronten för att komma igång på allvar o kände mej självklart hungrig mest hela tiden. Men så är det i början, det gör ju så man inser hur mycke man äter i vanliga fall. Hamnade till slut på -8152kcal. Lyckades få igenom 5 träningspass på gymmet, främst cardio jag fokuserar på men försöker få till minst 20 minuters styrka på varje pass också. Resultatet på första vägningen var -1kg och en helnöjd Therese!

Nu är andra veckan igång och jag hoppas den kommer flyta på bättre med mindre hunger och sug efter sötsaker. Nu är det dax att hoppa i träningskläderna och bege sej mot gymmet.

Puss / Therese

Permalink Träning / Hälsa Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

Duktig du är!!! :) heja!!

Postat av: Erika

Så skall det se ut!! Bra jobbat :) kommer hänga på sen!!

Postat av: Pernilla

Kul!

Hur räknar man ut RDI då?

Postat av: Therese Hansson

Kul att ni läser och hejar på mej : ) Tack!



RDI kan man lätt räkna ut här en en länk där ni kan räkna ut ert: http://www.dietguiden.com/kalorier.php



Jag använder mej utav en app på min telefon där jag för matdagbok och träningsdagbok där jag lätt kan se vad jag får i mej och vad jag förbrukar! : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback