Val 2010 klart !


Ja då var valet 2010 klart och alliansen blir kvar men dock utan majoritet. Sverigedemokraterna blir vågmästare och det ska bli intressant att de hur detta kommer bli. Dock inte förväntansfull, tycker helt klart det är galet att dryga 5% av svenska befolkningen röstade på ett främlingsfientligt parti. Jag kan förstå att folk la sin röst på SD för att visa de större partierna missnöje med invandringspolitiken som de inte "vågat" lägga mycket energi på. Men SD är inget parti som står för jämlikhet, de vill att Sverige ska tillbaka till hur vi såg ut på 50-60 talet. Jag tycker det är helt absurt. Men det är min åsikt och i en demokrati så får tyvärr "idioterna" (enligt mej) också lägga sin röst.

Nog om valet, idag är jag galet trött då jag vart vaken mestadels av natten. Men blir en promenad när Miio fått lunchen i magen. O när Tom kommer hem får vi åka o handla.

Love / Therese

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback