Sööndag 7 Mars

Inatt sov Miio hos min syster med familj så jag och Tom fick en myskväll ensamma vilket var helt underbart. Det bästa av allt var att jag äntligen fick sovmorgon och fick vakna av mej själv.
Vid 10 åkte Tom o jobbade och jag tog tag i städningen här hemma. Fick ordnat och donat lite på Miios rum, va en hel del förvaring som stod där inna i väntan på att tas om hand.
Fick undan alla kartonger och fick in våra nya fina framkallade kort i fina fotoramar.
Imorrn ska vi hämta ut ett paket som väntar på Torpa hallen, har beställt gardiner till Miios rum och till köket. Kommer bli kalasfint, så dom ska upp och på plats imorrn.

Var skönt att få hem Miio förrut, helt galet va tomt det känns här hemma utan honom. Så vi har myst i soffan i flera timmar fram tills för en stund sen, nu sover han! : )
Och Tom är hemma vilken sekund som helst, då blir det nog en promenad och sen söndagsmys tillsammans alla 3 i soffan!

Love / Therese

Permalink Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Sheeet hur klarar man av att lämna bort sin unge över natten så snabbt?

Min dotter är 2,5 år och hon har inte sovit borta en ända ggn. Man kan faktiskt ha myskväll hemma när barnet sover bara dem vuxna hihi!



De har jag och min man och vi har 3 barn

Postat av: Therese

Absolut att man kan ha myskväll när barnen är hemma Men en hel natts sömn får man inte och det behöver man emellanåt för att hämta krafterna.

Och det är viktigt att man har egentid med bara sin sambo också för att inte glömma bort varandra!

Alla är vi olika och gör olika.

Postat av: Amelie

A tjena att jag och Anders har myskväll nu när vi har Maxxen hemma. För det första är man vansinnigt trött så helst vill man gå o lägga sig kl 20. Och när man väl har lagt sig orkar man nästan inte mysa för då vill man sova de få timmar man får innan man ska upp igen och ge mat.

Postat av: Therese

Precis min känsla och åsikt nu också. Man hinner och orkar inte mysa för allt går i ett och när de små vl sover 2 timmar i streck så måste man själv passa på att plocka undan koka ny välling få i sej själv mat och sen vill man mer än gärna hinna sova en stund också.

Men jag kan också tycka att om man lämnar sin åsikt om en sån sak så borde man ändå kunna uppge sitt namn o inte va anonym. Kan jag tycka!

Postat av: Milla

Jag och Johan lämnade bort W över natten när han var 6 veckor. Inga problem alls. Så länge man lämnar till nån som man litar på och som bebben är trygg med anser inte jag att det är något stort brott. Man ska ta vara på att man har hjälp till hands, och det har vi ju båda två :) Det är ju nästan så barnvakterna "bråkar" om vem som ska passa :D Stå på dig, Therese och skit i vad andra tycker. Jag håller med dig, HATAR anonyma kommentarer! Mn får ju faktiskt stå för sin mening! Puss <3

Postat av: Kajsa

Håller med Anonym,tycker det var väldigt tidigt.Man har la inte skaffat sej barn för att lämna bort dem med en gång.

Experter råder till att INET lämna bort så tidigt..Sen kanske en gång varannan månad är okej när dem blir äldre.

Om man nu vill ha en massa tid för sej själv så är inte mamma livet att sattsa på,för man är mamma.

Postat av: Therese

Som sagt man är inte "bara" mamma det är viktigt att inte tappa bort sej själv och sina intressen.

Jag anser personligen att man inte skulle vara en bra mamma om man inte tog till vara på sina egna intressen och mål i livet. Det är viktigt att man mår bra hela familjen.

Vem bestämmer vad som är okey och inte undrar jag?!

Det är absolut upp till var och en hur man väljer att ha det. Och det finns ingen regelbok där det står vad som är okey och inte utan det som känns okey för mej känns inte okey för alla andra, vi är alla olika.

Men att dömma folk på det viset tycker jag är helt absurt. Och "massa" tid för sej själv Kajsa, det är inte det det handlar om. Vi älskar livet som småbarnsföräldrar och massa tid för sej själv har man inte.

Tänk på vad du skriver innan du trycker på tangentbordet!!

Postat av: Jessica Ulldahl

Ibland undrar jag om de där föräldrarna som aldrig lämnat bort sitt barn är de som gör fel. Jag menar, är det för deras skull eller barnets som de inte låter någon annan komma in och bli en del av barnets liv? Titta på andra kulturer och på hur det var förr, då var hela byn eller iaf mormor och morfar med och uppfostrade barnet. Det fungerade oftast bra, så varför inte ge barnet flera personer att ty sig till som de kan känna trygghet med? Och för jesu tid! Det var EN natt! Inte en vecka eller flera månader som de där på tv som ska starta pensionat i Italien.



Håller med min syster, bry dig inte om dem. Tror de flesta bebisföräldrar har tillräckligt med oro och ångest i kroppen över småsaker så det räcker och blir över. Du vet vad som är rätt för dig och ditt barn, inte nån jäkla Kajsa eller anonym som verkar ha separationsångest.

Postat av: Therese

Tack Jessica alltid skönt att höra att andra håller med om att det är bra att involvera fler i barnets närmaste omgivning!

Och som du säjjer det handlade om 1 natt! Ork! : )

Postat av: Elin

jag tycker det är synd om barn som aldrig fått vara utan mamma och pappa en enda natt.. barn behöver lära sig att vara utan sina föräldrar oxå och lita på andra vuxna men vad andra vill göra med sina barn är deras ensak.. Vi har just fått tvillingar men eftersom jag känner att allt går toppebra har vi inget behov av att "lämna" bort dem.. alla gör som de själva vill.. jag vill ju att barnen skall få ett band med sina mor och farföräldrar oxå och då ingår det att de är med och passar upp barnen och att de sover över hos dem och så.. men alla är olika alla gör det i olika takt.. samtidigt som man skall vara "mamma" så skall man vårda relationen till sin partner och har man kanske haft en tuff graviditet så är det skönt att andas en natt och hämta krafter.. mår man inte bra är man ingen bra mamma eller partner.. man känner efter bäst själv vad man behöver göra för att må som bäst.. tycker man att andra handlar SÅ fel så kan man bara nöja sig med att man själv gör så RÄTT och strunta i vad andra gör och hur andra väljer att leva sina liv.. SLUTA VA SÅ BITTRA!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback