Arga kommentarer!

Jag har märkt att det retat upp många att vi "redan" låtit Miio sova borta. Det jag inte förstår är hur folk orkar lägga sej i andras liv.
Det mest patetiska som jag läste var att typ -Om vi vill ha MASSA tid för oss själva så skulle vi inte skaffat barn för då är det inte mamma man ska vara!
Massa tid? Jisses en kväll och morgon är det helt plötsligt massa tid? Haha.

Det jag tycker är galet viktigt nu som småbarnsförälder är att man försöker så gott man kan att ta till vara på sina egna intressen så man inte tappar bort sej själv i mammarollen. Även att man får lite egen tid tillsammans med sin sambo för att hålla glöden uppe i förhållandet. I vardagen handlar allt om barnet och man hinner ärligt talat inte med så mycket mer, och visst det är det livet man valt nu och vi trivs jätte bra med det.
Men vad är felet att låta mormor och moster få ha sin guldklimp hos sej över en natt och  mysa med honom?!
Jag anser absolut inte att det är något fel i det eller att man är en dålig förälder för att man har barnvakt, för det handlar inte om att vi inte orkar med Miio eller att vi ångrar oss, utan det handlar helt enkelt om att vårda mitt och Toms förhållande och ladda om batterierna. Då är iaf jag en bättre mamma, och det är det alla borde sträva efter att vara den bästa mamman. Hur man blir det är helt upp till var och en.

Love / Therese

Permalink Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisa Holm

Jag tycker inte att du ska bry dig om vad ANDRA säger! Det är du och Tom som bestämmer vad ni tycker är bäst för er familj och ingen annan! Men alla har ju sina åsikter som man tyvärr inte kan styra över... Går allt bra och man själv inte tvivlar på sina beslut så är det inga problem, tycker JAG!



ha det bra! Kram

Postat av: Therese

Taack LIsa.

Men visst är det så, och som jag skrev så tycker jag man ska sträva efter att vara den bästa föräldern och man når dit på olika sätt.

Postat av: milla

jag håller med dig! Skit i alla surpuppor o ha så kul nu! Puss <3

Postat av: Amelie

Sen har jag en fundering... Varför är det okey att lämna bort barnet när de är 6 månader, men inte 6 veckor?

Fine, barnet känner mest trygghet med mamma/pappa MEN, de gör h*n väl oavsett ålder, eller?

Nä jag vet inte riktigt, jag tycker det är upp till var och en att göra som de själva vill för att bli en bra förälder så jag tycker absolut inte folk har rätt till att klanka ner på ditt och Toms sätt. Jag o Anders ska ju ut i maj och det ska bli jätte skönt att ro om varandra utan att prata vilket blöjmärke som e bäst, amning, torka spyor m.m


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback