Tänkvärda tankar.

Ibland önskar man att man kunde radera vissa händelser och minnen ur ens liv.En specifik händelse som är en utav de värsta jag varit med om, som jag aldrig kommer glömma stör mej faktiskt inte något speciellt idag. Det känns mer som det stör andra, vissa kanske inte klarar att släppa taget?
Sanningen kanske är för hård för vissa att acceptera?!

Jag skulle aldrig påtvinga mina vänner att tycka illa om någon bara för att jag gör det utan jag låter de skapa sina egna uppfattningar. Om man går efter vad andra tycker så kan man gå miste om så mycket, och att bära på ilska mot någon man inte känner, det ser jag absolut ingen mening med.
Man gör sina val i livet och självklart får de konsekvenser.

Om jag skulle radera mina värsta minnen och upplevelser så skulle jag inte vara den Therese som jag är idag, och det skulle jag för allt i världen inte vilja. Jag är stolt över mej själv och där jag är nu.
Idag är jag stark och tror på mej själv, jag vet att jag klarar så galet mycket vilket känns helt underbart! Vissa motgångar man är med om är värdefulla, inte motgången i sej utan det man får ut av det i det långa loppet. Ja ni förstår vad jag menar?!
Man formas hela livet, och mot det bättre om man inser hur jobbigt det är att bära på massa ilska. Mer kärlek till folket !

Love / Therese

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellicka

Så vad är det som du tror fortfarande stör andra men som inte längre stör dig? Berätta så att vi också kan sluta störa oss på det

Postat av: Amelie

Word!



Och btw, vad äre med folk och din blogg?

Postat av: Therese

Amelie: Haha jag vet inte vad det är för nötter rent ut sagt som hittar min blogg och läser den. Helt sinnes.



Ellika: De som känner mej vet vad jag pratar om och vad jag vet så känner jag ingen Ellika!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback