Äntligen!

Fick resultatet på min Poltik tenta igår, o jag blev Godkänd! Va som en stor sten som släppte från mina axlar! Jag ringde CSN i morse o frågade hur snabbt de kan ta åt sej mitt ärende (blev inte beviljad csn pga de poängen som fattades) o han va otrevlig o sa att de kan ta upp till 4 veckor innan vi tittat på de.
Jag bad honom snällt att koppla mej till en handläggare vilket han gjorde.
Jag berättade min situation för honom att vi började skolan för 2 veckor sedan o att jag nte haft möjlighet att köpa en enda bok o att vi har tentor på hög.
Supertrevlig kille han bad mej vä'nta 1 minut o sen kom han tillbaka o sa: Du har dina pengar på tisdag!
Så nu är jag överlycklig, äntligen! Sjukt bara att folk är så olika trevliga då man ringer till sånna ställen! Jag hade tur som blev kopplad till en rar kille : )

Så jag tog sedan tag i att beställa 4 böcker som är obligatoriska detta året, gick på 1500kr. Det är några av dom som kommer behövas första delen, sen får jag beställa mer allt eftersom. E ju så jädrans dyrt med studentlitteratur, det är rätt sjukt eftersom csn är så lågt.

Igår fick vi änltigen lyssna på bebis hjärta, det låg på 156 /minut. O kotten va livlig som vanligt, ville inte ligga still så barnmorskan fick snällt leta upp hjärtat gång på gång! : ) Haha!
Jag är så lycklig!  <3

Love / Therese

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Amelie

Ja det är konstigt att så fort man ska ringa till något företag när man har problem så är de till 90% otrevliga! Funderar på hur det kommer bli när man ska få sin föräldrapenning, lär väl krångla det med.. Jag skicka in mina papper när jag var i v.19, inte fått något svar ännu!

Postat av: Rebecca

Jag håller med. Fattar inte att kurslitteraturen är så himla dyr. Ibland känns det som att man inte har råd med något annat än att betala sina räkningar och böckerna. Det suger. Men ibland har man ju tur och kan låna lite "mindre viktig" litteratur på biblioteket så att det blir lite billigare. Men dyrt är det!



Härligt att ha varit och lyssnat på bebisen :) Låter helt underbart. Är så glad för din skull!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback