Dagens film: Knowing - 2009

Knowing av Alex Proyas är en blanding av action, thriller och sci-fi. 
Nicolas Cage har huvudrollen och om jag ska vara ärlig hade jag inte hört mycket om filmen innan jag fick sett den. Så hade inga förväntningar alls, men i regel brukar Cage vara med i riktigt bra filmer.

Filmen handlar om att en skolklass år 1959 gräver ner en tidskapsel med teckningar som de målat om hur de tror att framtiden blir. 50 år senare grävs tidskapseln upp av en ny skolklass och varje elev får varsin teckning. John Koestlers (Cage) son Caleb får istället för en teckning mängder i siffror nedskrivna i en följd.
John upptäcker att sifforna inte alls är osammanhängande utan är datum på katastrofer som inträffat under de 50 år som tidskapseln varit begraven. Det finns ytterliga datum på pappret, datum som inte inträffat riktigt än!

Filmen är spännande från början till slut. Jag som älskar katastrof filmer rekomenderar den starkt. Dock blev jag liite smått besviken på slutet, men det påverkar inte betyget! Den får helt klart
4 av 5. 


Love / Therese
 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback