V.17

Nu är jag i V.17 och känner av molvärken längst ner i magen dagligen, men det beror på alla dragningar i livmodern då den växer i snabbare takt nu.
Vårat lilla hjärta är mellan 11-12 cm och väger 100g. Bebis blir nu medveten om ljud utifrån och kan reagera på dom.

Det är en helt fantastisk känsla att känna någonting så fint växa inom mej. Alla uppoffringar man får göra för att vara gravid är helt klart värt allt i slutändan.
Jag längtar mer o mer för varje dag som går. Men det kommer även nya funderingar o frågor längs vägen. Har börjat tänka mer o mer på förlossningen, o är självklart rädd. Men därför så har jag bestämt mej för att läsa massor för att känna mej så förberedd som möjligt, det gör så jag känner en trygghet o får en viss kontroll. Allt kommer gå bra när vi väl är där. Jag vill bli världens bästa mamma, och det kommer jag bli när jag kommer ha världens finaste pappa vid min sida <3
Känns så fortfarande overkligt att jag och Tom ska bli föräldrar i början av nästa år. Men vi är lyckligare än någonsin och så förväntansfulla! <3

Bebisens utveckling i V.16


Love / Therese

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Milla

Du får gärna prata med mig om rädslan inför förlossningen. Ärligt talat, jag fick uppleva den värsta utvägen för min del under förlossningen men jag klarade det, samtidigt som jag är glad att det blev som det blev. För det är en bra erfarenhet att ha med sig! Jag var iofs inte rädd inför förlossningen, mer peppad. Men du får gärna läsa min förlossningsdagbok jag skrev om du vill, jag har inte skrivit nåt äckligt i den :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback