Carlstens fästning

Känner att jag gör allt för att slippa ta tag i mina sommarkurser som ska vara klara inom 2 veckor. Har varken ork eller lust!
Igår va jag med mami med familj i Marstrand, gick på Carlstens fästning vilket jag tyckte var mycket spännande. Har aldrig vart där och har en färkärlek till historiska händelser som satt sina spår.
Var mycket fångrum och gångar, mycket hemskheter som hänt här. Fick en klump i magen när man tänkte på att människor faktiskt varit inburade där i kala stenrum med galler till fönster, att folk också blivit hängda på galjen som fanns på den stora borggården. Uscha.
Men det var en upplevelse att se allting!

Nu idag lyser solen för första gången på många veckor, självklart jobbar Tom. Stranden är lockande men känns ändå onödigt för vattnet kommer vara isande kallt.
Nu ska jag ta tag i att bädda sen kanske gå förbi Em som är sjuk och sysselsätta henne en liten stund. Som sagt allt för att slippa plugga : )

Love / Therese

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback